An Iranian Lesbian

An Iranian Lesbian
an iranian lesbian

۱۳۹۲ بهمن ۱۴, دوشنبه

در این جهان جای کافی برای رنگ‌های من وجود ندارد

سلام
شاید خبر خودکشی عیسی چاخمارلی، فعال حقوق همجنسگرایان 20 ساله‌ی آذربایجانی، رو شنیده باشین. به همه‌ی دوستای دگر باشمون تسلیت می‌گم. آخرین کلماتی که اون با ما درمیون گذاشته اینه:

" در این جهان جای کافی برای رنگ‌های من نیست. شما را ترک می‌کنم. این کشور و این جهان جای من نیست. اکنون خوشبختم. به مادرم بگویید:« خیلی دوستت دارم.». همه‌ی شما را مسئول مرگ خود می‌دانم. بدرود."

خیلی‌ها می‌گن همجنسگراها از نظر روانی متعادل نیستن. وقتی می‌پرسیم چرا، به آمار خودکشی بینشون اشاره می‌کنن. عیسی چاخمارلی گفته:« شما رو مسئول مرگ خودم می‌دونم.» و واقعا هم همین طوره. اون تنها زندگی می‌کرده. چون از طرف خونوداه‌ش ترد شده بود. افراد جامعه نسبت بهش حس بدی داشتن. و همه‌ی اینا دست به دست هم می‌دن تا عیسی و عیسی‌ها خودشون رو بکشن.

مادرم به محض این که بهش گقتم همجنسگرام اونقدر حالش بد شد که بهش شک الیکتریکی دادیم. و اونم یادش رفت... تا کی می‌شه این طوری زندگی کرد. واقعا به عیسی چاخمارلی حسودی می‌کنم. چون که راحت شد...

اما با راحت کردن خودمون چیزی عوض نمی‌شه... نسل‌ها بعدی هم بازم مجبورن به اصطلاح خودشونو راحت کنن. کاش یه روز از خواب بیدار می‌شدیم و می‌دیدیم این جو متعفن از بین رفته و بالاخره می‌تونیم به جای خودمون نفس بکشیم، نه نقشی که داریم بازی می‌کنیم.

باری به هر جهت! فشار بر روی همجنسگراها در کشورهای مسلمان مثل ایران و آذربایجان اون قدر زیاده که عیسی چاخمارلی رو مجبور کرده خودشو با پرچم رنگین کمانش حلق آویز کنه...

آدم به تامل وادار می‌شه، نه؟ تا کی باید دوستای دگرباشمونو یکی یکی از دست بدیم؟ این بخشی از سخنرانی عیسی در سال گذشته است:

فعالان دگرباش آذربایجان در کشوری فعالیت می‌کنند که مسلمان است، به‌شدت با همجنسگرایان مخالفت می‌شود و بسیاری از دگرباشان جنسی نمی‌توانند کار پیدا کنند.  ۹۰ درصد دگرباشان جنسی در آذربایجان مجبورند در محیط بسته باقی بمانند. خانواده من نیز نتوانسته‌اند گرایش جنس مرا بپذیرند و با این‌که روان‌شناسان موضوع را به خانواده‌ام توضیح داده‌اند اما آن‌ها باز هم معتقدند که من مریض هستم.  بیشترین عامل خودکشی دگرباشان جنسی را خانواده‌های آن‌ها است . آرزو می کنم که افراد جامعه مغرضانه برخورد نکنند و پیش از ابراز نفرت از همجنسگرایی، در مورد آن بر روی اینترنت بخوانند و یاد بگیرند. من می‌خواهم دگرباشان جنسی شجاع باشند. من جدا از خانواده خود، در خانه خودم زندگی می‌کنم. کار خودم را دارم و همه کارهایم را خود انجام می‌دهم. اگر بخواهید شما نیز می‌توانید به آن دست یابید

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر