An Iranian Lesbian

An Iranian Lesbian
an iranian lesbian

۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

مسابقات یورو ویژن

سلام

البته این وبلاگ فقط مربوط به همجنسگرایی هست و مسائل دگرباشای دیگه رو پوشش نمی ده، اما بی مناسبت نمی دونم که اینم اینجا بگم، حتما با مسابقات یورو ویژن آشنا هستین. این مسابقه برای آشنایی مردم با خواننده های جدید اروپایی طراحی شده و برنده این دوره از مسابقه کسی نیست به جز... کونچیتا وورست، خواننده تراجنسیتی اتریشی!

ترانه ی این خواننده به نام:" همچون ققنوس برخیز" با کسب 290 امتیاز رتبه اول شد. گرچه کشورهای شرق اروپا ( همو5ن روسیه... ) خواهان رد صلاحیتش شدن. نمی دونم این روسا چه پدر کشتگی با دگرباشا دارن؟ تازه اجرای بسیار قشنگش رو هم در کشور خودشون پخش نکردن. اصلا مسابقه رو به دوران قوم لوط تشبیه کردن. البته، نماینده های روسیه امتیاز خوبی دریافت نکردن و حتی حضار اونا رو هو کردن.

اینم یه متن کوتاه درباره این خواننده فوق العاده از سایت irqo:

او یک فرد  تراجنسیتی(ترانس جندر) ۲۵ ساله است و به لحاظ جنسی خود را «نه زن نه مرد» معرفی می کند. او صدا،  ظاهر و پوششی زنانه دارد و در عین حال ریش آراسته ای هم در صورتش دیده می شود. ورست در مصاحبه ای ضمن اشاره به اینکه در نوجوانی خود قربانی تبعیض بوده است در مورد ظاهر خود میگوید به این دلیل آنرا انتخاب کرده است تا با جلب توجه بگوید شخصیت شماست که اهمیت دارد نه ظاهر
وورست در مصاحبه ای ضمن اشاره به اینکه خود در نوجوانی قربانی تبعیض بوده است در مورد ظاهر خود میگوید به این دلیل آنرا انتخاب کرده است تا با جلب توجه بگوید شخصیت شماست که اهمیت دارد نه ظاهر. او عقیده دارد که  بهتر است انسان بدترین کپی از خودش باشد تا بهترین کپی از دیگران.  
کونچیتا وورست هنگام دریافت جایزه اش گفت: «من این شب را به تمامی کسانی تقدیم می‌کنم که به صلح و آزادی باور دارند. ما با یکدیگر متحدیم»
برخی ناظران برنده شدن کونچیتا وورست را نشانه‌ای از پذیرش بیشتر  دگرباشان در اروپا ارزیابی کرده‌اند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر